- tel.: 42 235 31 95
- fax.: 42 235 31 96
- szkolenia@izbapodatkowa.pl
Zapraszamy do kontaktu

Szanowni Państwo
Pomimo faktu, że pierwsze pliki JPK_V7 zostały złożone, niejasność i brak precyzji przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług, powoduje, że podatnicy wciąż mają wiele wątpliwości, czy prawidłowo wykazywane są szczegółowe dane i oznaczenia dotyczące poszczególnych transakcji.
Niniejsze szkolenie ma na celu omówienie najczęściej zgłaszanych przez Państwa wątpliwości odnośnie:
- korygowania JPK_V7 i związanych z tym konsekwencjami, w szczególności w jakich sytuacjach istnieje konieczność złożenia „czynnego żalu”?
- jaki jest dokładny zakres poszczególnych grup towarowo-usługowych (tzw. GTU)?
- dla jakich transakcji stosować oznaczenie TP?
- jakie usługi są objęte oznaczaniem EE?
- jak właściwie stosować oznaczenie MPP?
- w jakich sytuacjach stosować dokument WEW (dokument wewnętrzny)?
- jak właściwie wykazywać sprzedaż detaliczną fiskalizowaną?
- jak właściwie wykazywać sprzedaż detaliczną nie fiskalizowaną?
- jak wykazywać faktury uproszczone z punktu widzenia dostawców i nabywców?
- jakie dokumenty wykazywać i jakie oznaczenia stosować w przypadku importu towarów, importu usług, WNT i innych transakcji w obrocie międzynarodowym?
- jak stosować „prefiks” kraju przy numerze NIP?
- jak wykazywać korektę z tytułu „ulgi na złe długi”?
Nasi eksperci chętnie odpowiedzą na inne Państwa pytania dotyczące JPK.
Zapraszamy na szkolenie.
Prowadzący: | Termin szkolenia: |
Michał Gabrysiak | |
Ekspert z zakresu krajowego i międzynarodowego prawa podatkowego i Partner w spółce doradztwa podatkowego Tax Support Center Sp. z o.o. Wieloletni pracownik renomowanych spółek doradztwa podatkowego (BIG 4), a także kierownik działu podatków Grupy PPG. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiadający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa podatkowego na wszelkich płaszczyznach biznesu. Wieloletni i doświadczony wykładowca oraz trener wielu renomowanych firm. Autor licznych publikacji publikowanych m.in. w Rzeczpospolitej, pozycjach wydawnictwa Difin, Presscom WoltersKluwer i innych. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku VAT, wszelkich kwestiach dotyczących cen transferowych, a także różnorakich przekształceniach i reorganizacjach wewnątrz grup kapitałowych. + czytaj więcej |
|
Michał Krawczyk | |
Ekspert w zakresie podatków. W branży podatkowej pracuje od 1999 r., natomiast od 2008 r. projektuje i prowadzi szkolenia, w szczególności w zakresie podatku VAT, procedury kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego (kontrola skarbowa), postępowania podatkowego, również w zakresie podatków PIT i CIT. W latach 1999 – 2014 pracownik organów podatkowych, w tym 11 lat pracy w kontroli podatkowej. Od roku 2014 współpracuje z kancelariami podatkowymi oraz prowadzi własną działalność gospodarczą. W latach 2008 – 2014 współtworzył i prowadził szkolenia w ośrodkach szkoleniowych Ministerstwa Finansów oraz w ramach Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów. Ukończył Szkołę Coachów Biznesu oraz Szkołę Trenerów Biznesu. Autor i współautor publikacji podatkowych. + czytaj więcej |
Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:
1. KOREKTY - PRZYCZYNY I KONSEKWENCJE:
a) 14-dniowy termin „autokorekty” ewidencji VAT:
- jak praktycznie liczyć czas na złożenie korekty ewidencji VAT składanej w ramach pliku JPK_V7?;
- w jakich sytuacjach korekta wynika z błędu, a w jakich wynika ze zmiany danych wykazanych w ewidencji złożonej pierwotnie?;
- potencjalne sankcje karne-skarbowe w przypadku błędów w JPK_V7;
- wadliwość a nierzetelność ewidencji VAT,
- przyczyny korekty a konieczność złożenia „czynnego żalu”,
- kiedy i w jakiej formie złożyć „czynny żal”?;
- kto powinien podpisać „czynny żal”?;
- w jakich sytuacjach czynny żal chroni przed konsekwencjami karnymi-skarbowymi?
b) korekta ewidencji VAT w wyniku czynności organu podatkowego:
- korekta inspirowana działaniami organu podatkowego a „czynny żal”;
- korekta inspirowana działaniami organu podatkowego a konsekwencje karne-skarbowe;
- procedura nakładania kary pieniężnej 500 zł za błędy w JPK_V7 – jak bardzo trzeba się postarać, żeby organ podatkowy zastosował sankcję w postaci kary pieniężnej,
- kara pieniężna a konsekwencje karne skarbowe – czy jedno wyklucza drugie?
c) technika korygowania danych wykazywanych w JPK_V7 wg wyjaśnień Ministerstwa Finansów.
2. GRUPY TOWAROWO-USŁUGOWE - ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE:
a) zakres poszczególnych grup towarowo-usługowych (tzw. GTU):
- nomenklatury statystyczne CN i PKWiU – znaczenie dla oznaczenia GTU;
- jak prawnie rozwiać wątpliwości dotyczące stosowania oznaczenia GTU – w jakich sytuacjach interpretacja indywidulana lub WIS, a w jakich opinia urzędu statystycznego?;
- jakie dokumenty należy oznaczać GTU?;
- treść faktury a oznaczenie GTU;
- dostawa lokali a oznaczenie GTU_10;
- jakie części samochodowe podlegają oznaczeniu GTU_07?;
- różne rodzaje usług transportowych i magazynowych a GTU_13;
- wyroby medyczne a oznaczenie GTU_09 – czy sprzedaż krajową również należy oznaczać?;
- refakturowanie i zaliczki a oznaczenia GTU;
- pytania uczestników dotyczące GTU.
3. OZNACZENIA DOKUMENTÓW ORAZ PROCEDUR PODATKOWYCH - ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE:
a) transakcje z podmiotami powiązanymi a oznaczenie TP:
- jakie relacje zarządcze, kapitałowe i rodzinne powodują konieczność stosowania oznaczenia TP?;
- czy dla oznaczenia TP ma znaczenie limit kwotowy transkacji?
- czy oznaczenie TP dotyczy również transakcji dokonywanych przez jednostki budżetowe?
b) usługi objęte oznaczaniem EE:
- zakres usług objętych oznaczeniem EE,
- rodzaj nabywcy usługi a konieczność oznaczenia EE;
- świadczenia na rzecz pracowników a oznaczenie EE.
c) właściwe stosowanie oznaczenia MPP:
- jakie dokumenty sprzedaży i zakupu należy oznaczać MPP?;
- kiedy faktycznie występuje obowiązek podzielonej płatności?;
- faktury korygujące a oznaczenie MPP;
- błędna treść faktury a oznaczenie MPP.
d) zdarzenia wykazywane dokumentem wewnętrznym oznaczonym jako WEW:
- sytuacje, w których należy stosować dokument WEW (dokument wewnętrzny);
- jakie wykazywać dane nabywcy w przypadku zastosowania dokumentu WEW?;
- zastąpienie oryginalnego dokumentu dokumentem WEW – w jakich sytuacjach jest dopuszczalne?
- dokument WEW a oznaczenie GTU;
- dokument WEW a inne oznaczenia występujące w JPK_V7;
- czy dokument WEW może być stosowany w przypadku importu towarów, importu usług, WNT i innych transakcji w obrocie międzynarodowym?
e) dane kontrahenta w JPK_V7:
- jak stosować „prefix” kraju przy numerze NIP?
- transakcje z pracownikami, a dane wykazywane w JPK_V7
- sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, a dane kontrahenta w JPK_V7.
f) sprzedaż detaliczna fiskalizowana w JPK_V7:
- jak właściwie wykazywać sprzedaż detaliczną fiskalizowaną?
- zasady wykazywania faktur do paragonów,
- zasady wykazywania faktur korygujących wystawianych do faktur do paragonów,
- korekty obrotu zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej a dane wykazywane w JPK_V7,
- jak wykazywać faktury uproszczone z punktu widzenia dostawców i nabywców?
- jaki numer dokumentu stosować w przypadku wykazywania faktur uproszczonych,
- objaśnienia podatkowe Ministra Finansów dotyczące faktur uproszczonych.
g) sprzedaż detaliczna fiskalizowana w JPK_V7:
- jak właściwie wykazywać sprzedaż detaliczną nie fiskalizowaną, nie udokumentowaną fakturą?
- zasady wykazywania faktur wystawionych do detalicznej sprzedaży nie fiskalizowanej?
- czy wystawienie faktury do sprzedaży nie fiskalizowanej po złożeniu JPK wymaga korekty ewidencji?
- jaki numer dokumentu stosować w przypadku wykazywania sprzedaży nie fiskalizowanej?
h) korekta z tytułu „ulgi na złe długi” w JPK_V7:
- jak właściwie wykazywać korektę z tytułu „ulgi na złe długi” z perspektywy dostawcy i nabywcy?
- zasady podatkowe wykazywania korekty z tytułu „ulgi na złe długi”
- wykazywanie korekty z tytułu „ulgi na złe długi” a oznaczenia GTU oraz oznaczenia procedur podatkowych,
- wpływ orzeczenia TSUE z dnia 15 października 2020 r. na sytuację polskich podatników VAT,
- w jakiej części TSUE zakwestionował przepisy polskiej ustawy o VAT?
- jak po orzeczeniu TSUE stosować przepisy o „uldze na złe długi”,
- czy można złożyć korekty deklaracji VAT za przeszłe okresy rozliczeniowe?
590,00 zł netto (725,70 zł brutto) cena zawiera 23% VAT,
590,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
Cena obejmuje:
- dostęp do szkolenia online w czasie jego trwania (na żywo);
- autorskie materiały szkoleniowe;
- imienny certyfikat uczestnictwa.
- możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
- niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
- materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
- aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
- certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w formie elektronicznej w ciągu 5 dni roboczych po jego zakończeniu.


Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:
- stabilny dostęp do Internetu;
- podłączone głośniki lub słuchawki;
- włączona głośność w komputerze;
- instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.




