Zapraszamy do kontaktu

Szkolenia online - temat
Czas trwania: 3 godziny
Tematyka: Podatki
Wykorzystanie oraz zwrot pożyczki z PFR i dofinansowań do wynagrodzeń z FGŚP/PUP w perspektywie prawno-podatkowej. Czyli jak bezpiecznie wykorzystać i rozliczyć przyznane dofinansowanie?

Czy przedsiębiorcy, którzy sięgną po subwencje uruchomione w ramach tarczy finansowej i tarczy antykryzysowej muszą odprowadzić podatek od otrzymanych środków? Jakie są zasady w zakresie zwrotu udzielonych dofinansowań? Na co można przeznaczyć przyznane środki? Czy można zwolnić pracownika i nie stracić subwencji?

Te pytania pojawiają się coraz częściej w następstwie pozyskania środków z PFR lub w ramach tarczy antykryzysowej na dofinansowania do wynagrodzeń pracowniczych z FGŚP lub PUP. I odpowiedzi wcale nie są takie oczywiste – kluczem do prawidłowego rozliczenia subwencji jest przestrzeganie zasad programów pomocowych oraz przepisów podatkowych.

W trakcie szkolenia poświęconego kwestii rozliczeń otrzymanych subwencji uczestnicy szkolenia uzyskają praktyczną wiedzę jakie konsekwencje dla firmy rodzi korzyść majątkowa w postaci udzielonego dofinansowania. Przedmiotem szkolenia będzie także omówienie zasad zwrotu subwencji, zarówno z PFR jak i tarczy antykryzysowej. Szkolenie jest przekrojowe – na problem zwrotu subwencji (przyczyn i skutków) trzeba spojrzeć szerzej – zarówno z perspektywy prawa pracy (czy można zwolnić pracownika?) jak i podatkowo-księgowej (skutki podatkowe otrzymania, zwrotu i wydatkowania subwencji).

Prowadzący:
Termin szkolenia:
Michał Staniek

Radca prawny i licencjonowany doradca podatkowy. Współzałożyciel marki Staniek & Partners – Law for Industry. W swojej praktyce zawodowej z powodzeniem łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego i gospodarczego. Specjalizuje się w strategicznym doradztwie przy złożonych projektach. Jego doświadczenie obejmuje m.in. wsparcie klientów w procesach restrukturyzacyjnych oraz budowanie transgranicznych modeli rozliczeń podmiotów działających w międzynarodowych grupach kapitałowych. Aktywnie działa w obszarach związanych z ulgami na nowe technologie i innowacyjność. Nie unika sali sądowej, z sukcesami reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych oraz w postępowaniach przed organami podatkowymi. Oprócz działalności doradczej prowadzi także szkolenia z zakresu prawa podatkowego – stały współpracownik największych firm szkoleniowych w Polsce, a także wykładowca na uczelniach wyższych.

+ czytaj więcej

27 lipca 2020

13 sierpnia 2020

26 sierpnia 2020

8 września 2020

23 września 2020

Harmonogram:

08:30 - logowanie uczestników

09:00 - I część szkolenia

10.30 - przerwa (10 minut)

10.40 - II część szkolenia + odpowiedzi na pytania uczestników

Program szkolenia obejmuje następujące zagadnienia:

I. Tarcza Antykryzysowa:

  1. Na co można przeznaczyć środki z Tarczy antykryzysowej? Czy przyznane środki stanowią przychody podatkowe?
  2. Zasady zwrotu środków – przesłanki ustawowe.
  3. Kto będzie to weryfikował i w jakim trybie?
  4. Zwalnianie pracowników – czy to możliwe w okresie dofinansowania?
  5. Modyfikacje porozumień z załogą – szanse i zagrożenia.

II. Tarcza Finansowa (PFR):

  1. Czy przyznane dofinansowanie stanowi przychód podatkowy?
  2. Koszty sfinansowane z udzielonej w ramach Tarczy Finansowej pożyczki.
  3. Zasady zwrotu i umarzania przyznanej pożyczki:
  1. Uwaga! Możliwy zwrot środków w terminie 14 dni.
  1. Jaki są skutki nieprawidłowego wydatkowania subwencji?
  2. Skutki podatkowe umorzenia pożyczki.
  3. Omówienie stanowisk fiskusa i PFR.
  4. Jak złożyć odwołanie gdy otrzymamy za mało środków?
  5. Co zrobić gdy PFR odmówi udzielenia pożyczki?
Cena szkolenia:
Cena uczestnictwa jednej osoby:
490,00 zł netto (602,70 zł brutto) cena obejmuje 23% VAT,
490,00 zł zw. z VAT dla opłacających szkolenie w 70% lub całości ze środków publicznych
Co wyróżnia szkolenia online?
  • możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia i zaraz po zakończeniu części merytorycznej;
  • niewielkie grupy – pozwala to prowadzącemu na bardziej indywidualne potraktowanie tematów zgłaszanych przez uczestników;
  • materiały merytoryczne wysyłane do uczestników przed szkoleniem, co ułatwia aktywny i efektywny udział w nim;
  • aktualność – reagujemy na bieżąco na wszystkie istotne zmiany w przepisach, a nawet na projekty ustaw;
  • dostęp do nagrania – szkolenie jest rejestrowane, a uczestnicy mogą się z nim zapoznać ponownie w późniejszym terminie;
  • certyfikat ukończenia szkolenia wysyłany w ciągu kilku dni po jego zakończeniu.

Warunki techniczne uczestnictwa w szkoleniu:

  • stabilny dostęp do Internetu;
  • podłączone głośniki lub słuchawki;
  • włączona głośność w komputerze;
  • instalacja oprogramowania do obsługi transmisji.
W celu zgłoszenia udziału w szkoleniu należy dokonać zamówienia przez Internet lub przesłać zgłoszenie faksem. Po otrzymaniu zgłoszenia odeślemy Państwu potwierdzenie przyjęcia rezerwacji.
Jeśli chcą Państwo uzyskać dodatkowe informacje lub mają pytania dotyczące szkolenia, prosimy o kontakt pod numerem telefonu (42) 235 31 95 lub na adres e-mail szkolenia@izbapodatkowa.pl.